Dünya haritası - Sputnik Türkiye
DÜNYA
Rusya, ABD, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından son dakika haberleri, analizler ve özel dosyalar.

Macron'un ekibi Sputnik ve RT'yi suçladı, Simonyan 'gurur duydu'

© Sputnik / Fotoğraf bankasına girSputnik ve RT Genel Yayın Yönetmeni Margarita Simonyan
Sputnik ve RT Genel Yayın Yönetmeni Margarita Simonyan - Sputnik Türkiye
Abone olTelegram
Fransa'da cumhurbaşkanlığı seçimlerinin güçlü adaylarından eski Ekonomi Bakanı Emmanuel Macron'un, Russia Today (RT) ve Sputnik tarafından hedef alındığı iddia edildi. İddialara tepki gösteren RT ve Sputnik Genel Yayın Yönetmeni Margarita Simonyan, Macron'un seçim kampanyasının RT ve Spuntnik üzerine inşa edilmesinden gurur duyduklarını vurguladı.

Macron'un dijital kampanya müdürü Mounir Mahjoubi, Sky News'e verdiği demeçte, Sputnik ve RT'yi 'faşist' ve 'aşırıcı' haber kuruluşlarıyla işbirliği yapmakla suçladı. Mahjoubi, "RT ve Sputnik'i, adaylığımızla ilgili yanlış bilgilerin ilk kaynağı olmak ve faşist, aşırı sağcı haber kuruluşlarıyla işbirliği yapmakla suçluyoruz" dedi.

SİMONYAN: İDDİALAR YAKIŞIKSIZ AMA ÇOK EĞLENCELİ

İddiaları reddeden RT ve Sputnik Genel Yayın Yönetmeni Margarita Simonyan, Macron'un ekibinin seçim kampanyasını Rus medya kuruluşlarına yönelik 'yalan haber' suçlamaları üzerine kurduğunu vurguladı.

Sputnik ve Russia Today (RT) Genel Yayın Yönetmeni Margarita Simonyan - Sputnik Türkiye
Fransa'dan Sputnik ve RT iddiası: Demokrasimize nüfuz ediyorlar
Simonyan, "Macron'un ekibinin seçim kampanyasını sadece RT ve Sputnik hakkındaki yalanlar üzerine inşa etmesinden gurur duyuyoruz. İddialar yakışıksız ancak son derece eğlenceli" ifadelerini kullandı.

MAHJOUBI: SAYFAMIZ SİBER SALDIRIYA UĞRADI

Öte yandan Macron'un liderliğini yaptığı En Marche (Yürüyüş) Partisi'nin internet sayfasının siber saldırıya uğradığını ve geçici olarak kapatıldığını da kaydeden Mahjoubi, Rusya'nın adını vermeden, anonim yapıları nedeniyle saldırıyı gerçekleştirenleri tespit etmenin zor olduğunu belirtti.

BATI'NIN RT VE SPUTNİK'E YÖNELİK SUÇLAMALARI

Şubat ayında En Marche Partisi Genel Sekreteri Richard Ferrand, Sputnik ve RT'yi Fransa'nın demokratik hayatına nüfuz etmekle suçlamıştı.

France 2 televizyonuna konuşan Ferrand, "Rusya hükümetinin kontrolündeki Sputnik ve RT, yalan haberlere yer veriyor. Bu haberler daha sonra alıntılanarak demokratik hayatımızı etkiliyor" iddiasında bulunmuştu.

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала