Kayıt işlemi başarıyla tamamlanmıştır!
Lütfen 'a gönderilen e-postadaki bağlantıya tıklayın
Dünya haritası - Sputnik Türkiye
DÜNYA
Rusya, ABD, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından son dakika haberleri, analizler ve özel dosyalar.

Bahreyn'in tek bağımsız gazetesi, bakanlık kararıyla kapatıldı

© AFP 2021 / Behrouz MehriGazete
Gazete - Sputnik Türkiye
Abone ol
Bahreyn'de, ülkenin tek bağımsız gazetesi olan Al Wasat, yaptığı haberlerde 'kardeş Arap ülkesine hakaret ettiği' gerekçesiyle süresiz olarak kapatıldı. Kapatılmaya sebep haberlerin, Fas'ta bir kasabada yolsuzluk ve kötü ekonomik koşulların protesto edilmesine ilişkin olduğu belirtiliyor.

Resmi Gazete - Sputnik Türkiye
DİHA'nın da aralarında bulunduğu 15 yayın kuruluşu KHK ile kapatıldı
Basra Körfezi'ndeki Arap ülkelerinden Bahreyn'de, bir haberde kullanılan ifadeler nedeniyle Al Wasat adlı gazetenin kapatılması hükmü verildi.

Bahreyn'in devlete bağlı haber ajansı BNA'nın aktardığına göre bu karar, gazetenin bu yıl içinde aldığı ikinci ceza oldu. Çoğunlukla Bahreyn'deki Şii mezhebine bağlı halk tarafından takip edilen gazete, geçen yıldan beri iktidarın hedefindeydi.

'TOPLUMDA AYRILIĞA YOL AÇAN YAYIN YAPMAK'

Bahreyn Bilgi İşleri Bakanı Ali bin Mohammed Al Rumaihi, Al Wasat gazetesinin basılmasının ve dağıtılmasının ikinci bir emre kadar yasaklandığını açıkladı. Bakan'ın açıklamasında kapatma kararına gerekçe olarak, "Toplumda ayrılığa yol açan ve Bahreyn Krallığı'nın diğer ülkelere karşı ilişkilerini olumsuz etkileyen yayınlarda ısrar etmesi" gösterildi.

Al Rumaihi, bir Arap ülkesine hakaret eden köşe yazısı nedeniyle bu kararın verildiğini belirtirken, söz konusu Arap ülkesinin hangisi olduğu ya da diğer detaylar konusunda açıklama yapmadı.

Haber akışı
0
Önce yenilerÖnce eskiler
loader
LIVE
Заголовок открываемого материала
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала