07:17 20 Ağustos 2017
Ankara+ 32°C
İstanbul+ 24°C
Canlı Yayın
    Washington Post

    Washington Post’tan ‘Rusya ABD’nin elektrik şebekesine sızdı’ haberine düzeltme

    © AP Photo/ Pablo Martinez Monsivais
    ABD
    URL'yi kısaltın
    0 277 0 0

    Rus hackerların Vermont eyaletindeki bir şirket üzerinden ABD’nin elektrik şebekesine sızdığını iddia eden Washington Post, haberi için geri adım atmak zorunda kaldı.

    Washington Post, ismi belirtilmeyen yetkilileri kaynak göstererek Rusya’yı suçladığı haberini, Rus hackerların şirketin sistemine girdiği ya da hedef aldığına ilişkin bir kanıt olmadığının açıklanmasının ardından düzeltme yaptı.

    Gazete, Vermont eyaletindeki elektrik dağıtım şirketi Burlington Elektrik’in bir çalışanının, e-postalarını kontrol etmek isterken bilgisayarının şüpheli bir IP adresine bağlı olduğunu gösteren bir uyarıya rastladığını yazmıştı. ‘Rus operasyonu Vermont şirketini hackledi’ başlıklı haberinde, bu ‘operasyonun’ ABD’nin tüm elektrik şebekesinin güvenliğini tehlikeye soktuğunu iddia etmişti.

    Burlington Elektrik’in, bahsi geçen bilgisayarın, şirketin şebeke sistemine bağlı olmadığını açıklaması ardından geri adım atmak zorunda kalan Washington Post, bir düzeltme yapıp haberlerinin ‘doğru olmadığını’ not düştü. Zira Rusya’nın ABD’nin elektrik şebekesine sızmasının söz konusu olmadığı gibi ortada herhangi bir sızma durumu da yoktu.

    Bu haber, Washington Post’un Rusya konulu bir haberini düzeltmek zorunda kalmasının ilk örneği değil. Gazete, kasım ayında Rusya’nın büyük bir ‘sahte haber’ kampanyası ile ABD seçimlerine müdahale ettiğini iddia ettiği haberini düzeltmek zorunda kalmıştı.

    Bu haberlerden sadece bir ay sonra ise gizli bir CIA raporuna atıf yapan gazete, iş adamı Donald Trump’ın başkan seçilmesine yardım etmek için seçimlere müdahale ettiğini iddia etmişti.

    Etiketler:
    Burlington Elektrik, Washington Post, Rusya, Vermont, ABD
    Topluluk kurallarıTartışma
    Facebook hesabınızla yorum yapınSputnik hesabınızla yorum yapın