04:29 17 Şubat 2020
Canlı Yayın
    Asya & Pasifik
    URL'yi kısaltın
    0 0 0
    Abone ol

    ABD merkezli haber sitesi The Daily Beast, Guantanamo Kampı'ndaki tutsaklara Russia Today (RT) televizyonunun yayınları izletilerek 'işkence edildiğine' yönelik iddialar içeren bir makale yayınladı. RT'ye konuşan eski bir Guantanamo tutsağı ise içeridekilerin RT kanalını isteyerek izlediğini aktardı.

    The Daily Beast'in haberinde kampın en ağır ceza alan kişilerin bulunduğu 'Kamp-7' kanadında kalan bir mahkum avukatıyla yaptığı yazışmalarda, tutsaklara sınırlı sayıda İngilizce kanal izletildiğini, 2015 sonundan itibaren kendilerine sadece RT kanalının yayınlarının izletildiğini iddia etti.

    Mektuplardan birinde söz konusu tutsak, 'haberden habere giderek daha korkunç içerikler sunulduğu için kendisinin korkamaya başladığını ve haberleri izleyemediği için kanalı kapattığını' söyledi.

    Guantanamo Kampı'nın sözcüsü John Robinson ise, tutsaklar tarafından izlenmesine izin verilen 200 kanallık listeye RT'nin de dahil olduğunu doğruladı, ancak tutsakların hangi kanalı izleyeceklerine kendileri karar verdiğini söyledi.

    'TUTSAKLARIN BU KANALI İZLEMEYE ZORLANDIKLARI KONUSUNDA BÜYÜK ŞÜPHELERİM VAR'

    İddialar üzerinde RT'nin ulaştığı Guantanamo Kampı'nın eski tutsaklarından Moazzam Begg kampta kalan birçok kişinin RT kanalını ilgilendikleri konuları gündeme getirdiği için isteyerek izlediklerini aktardı.

    Begg, Guantanamo'dan 2015'te çıkabilen bir arkadaşının, sohbet ettikleri sırada tutsakların genel olarak RT izlemeyi tercih ettiklerini, çünkü bu kanalın kamptaki tutsaklara ve onlar ile ilgili konulara yayınlarında geniş yer veren İngilizce tek kanal olduğunu anlattı.

    Begg, "Tutsakların çoğu, RT yayınlarında beni gördükleri için biliyor. Amerikalıların tutsakları bu kanalı izlemeleri için zorladıkları konusunda büyük şüphelerim var. Kamptaki tutsakların, kendi durumlarını etkileyen olayları haberleştiren RT'yi peryodik olarak izlediklerini söylemek gerekir. Örneğin 2011-2012 döneminde RT, tutsakların açlık grevlerini düzenli olarak yayınlamıştı" diye konuştu.

    'ABD'LİLER BUNU BİLSE BU KANALIN İZLENMESİNE İZİN VERMEZDİ'

    Guantanamo'da 2006'ten önce tutsakların televizyon izlemesinin dahi yasak olduğunu hatırlatan Begg, "Hapishane yönetimi kanalları neye göre seçiyor, şu veya bu kanalı izlemenin daha güvenli olduğuna nasıl karar veriliyor? Tutsakların bu konuda kendi tahminleri var. Ancak görülen şu ki RT, Guantanamo'yu eleştiren kişileri yayınlarına davet etti ve davet etmeye devam ediyor. ABD'liler bunu bilse, bu kanalın izlenmesine izin verirler miydi? Bence bunu istemezlerdi" ifadelerini kullandı.

    RT, uzun bir süre boyunca Küba'daki Guantanamo Körfezi yakınlarında bulunan ABD üssü ile ilgili durumu takip etti, RT muhabiri Anastasiya Çurkina ise skandal bir üne sahip hapishanede bir dizi röportaj gerçekleştirdi.

    Tutsakların düzenlediği açlık grevlerine yer verilen röportajlar, 2014'de International Emmy Award (Uluslararası Emmy Ödülü) layık görülmüştü.

    İlgili konular:

    İran'da gözaltına alınan RT çalışanları serbest
    RT muhabiri, İran'da gözaltına alındı
    Simonyan: Fransa, Sputnik ve RT’ye karşı delil bulamıyor çünkü delil yok
    Etiketler:
    İddia, İşkence, Guantanamo Üssü, The Daily Beast, RT, John Robinson, Moazzam Begg, Küba, ABD, Rusya
    Topluluk kurallarıTartışma
    Sputnik hesabınızla yorum yapınFacebook hesabınızla yorum yapın