18:52 21 Kasım 2019
Canlı Yayın
    İngiltere Başbakanı David Cameron

    İktidar partisine oy çağrısı yapan gazeteye Adalet Bakanlığı'ndan ceza

    © AFP 2019 / Leon Neal
    Avrupa
    URL'yi kısaltın
    120
    Abone ol

    İngiltere’deki genel seçimler öncesinde okurlarına elektronik posta aracılığıyla Muhafazakâr Parti’ye oy vermeleri çağrısında bulunan The Telegraph gazetesine 30 bin pound (yaklaşık 130 bin Türk lirası) ceza verildi.

    Muhafazakar Parti’ye yakınlığı ile bilinen Telegraph, İngiltere’de 7 Mayıs’ta gerçekleştirilen seçimler öncesinde, gazete abonelerine bir e-mail göndermişti.

    Gazetenin editörlerinden Chris Evans tarafından hazırlanan e-mail’de, 7 Mayıs seçimleri ‘1979 bu yana gerçekleştirilen en önemli seçim’ olarak nitelendirilmiş ve “The Daily Telegraph okurlarına, Muhafazakarlara oy vermeleri çağrısında bulunuyor” ifadelerine yer verilmişti.

    Telegraph tarafından gönderilen bu mail hakkındaki şikayetleri inceleyen  Adalet Bakanlığı’na bağlı İngiltere Enformasyon Dairesi, gazeteye 30 bin pound para cezası verdi.

    ‘THE TELEGRAPH SINIRI AŞTI’

    Enformasyon Dairesi’nin Uygulama Dairesi Başkanı Steve Eckersley de karara ilişkin olarak, “İnsanlar, gazetenin editöryal içeriğinin bir tarafın siyasi kararlarını etkilemeye çalıştığının farkında olabilir. Ancak The Telegraph, insanlara e-mail atarak onlara bir siyasi partiye oy verme çağrısı yapmasıyla sınırı aştı” değerlendirmesinde bulundu.

    Dar bölgeli seçim sisteminin uygulandığı İngiltere’nin 650 üyeli parlamentosunda, Muhafazakar Parti 330, en yakın rakibi İşçi Partisi ise 232 sandalye kazanmıştı.

    İlgili konular:

    İngiltere seçimlerinde Muhafazakârlar yine iktidara yürüdü
    İngiltere seçimlerinde yarışan Türk aday: Göçmenler siyasi arenada temsil edilmeli
    İngiltere tarihinin en başa baş seçim yarışı başladı
    Etiketler:
    The Daily Telegraph, Muhafazakar Parti (İngiltere), İngiltere
    Topluluk kurallarıTartışma
    Facebook hesabınızla yorum yapınSputnik hesabınızla yorum yapın