12:48 20 Mayıs 2018
Ankara+ 25°C
İstanbul+ 22°C
Canlı Yayın
    Ukrayna Devlet Başkanı Pyotr Poroşenko

    Ukrayna’dan tuhaf iddia: Rusya bizim adımıza sahte mektup gönderdi

    © REUTERS / Jonathan Ernst
    Avrupa
    URL'yi kısaltın
    0 01

    Ukrayna, Rusya’nın Ukrayna Devlet Başkanı Pyotr Poroşenko adına ABD gazetesi New York Times’a sahte bir yazı gönderdiğini öne sürdü.

    Ukrayna Devlet Başkanlığı Sözcüsü Svatoslav Tsegolko, Facebook sayfasına yazdığı notta, "Rus istihbarat servisleri, sahte bir mektup yardımıyla Ukrayna’ya karşı melez savaşı sürdürüyor. Ukrayna Devlet Başkanı adına Amerikan New York Times gazetesi ile bir röportaj ayarlamaya çalıştılar” iddiasında bulundu. Tsegolko ayrıca nota, Rusya’nın gönderdiğini iddia ettiği ve  Poroşenko adına New York Times Genel Yayın Yönetmeni Dean Bacquet’e yazılan bir mektubun resmini de ekledi.

    New York Times gazetesi, 31 Mart tarihli bir makalede, Ukrayna'daki yeni hükümetin söz verdiği reformları gerçekleştiremediği belirterek ülkeyi ‘yozlaşmış bir bataklık’ olarak nitelemişti. Yazıda, Poroşenko’nun da yolsuzlukları kendi çıkarları için kabul ettiği kaydedilmişti.

    ‘Sahte olduğu öne sürülen mektupta Poroşenko, makaledeki ifadelere karşı çıkarak New York Times ile telefon konferansı yoluyla görüşmek istiyor.

    İlgili konular:

    Poroşenko, 'MİT ajanı' Cemilev ile neden yakınlaştı?
    Poroşenko: Ukrayna’daki sorun ABD’lileri birleştirdi
    Obama'dan Poroşenko'ya 1 milyar dolar şartı
    Poroşenko'nun partisi de koalisyondan ayrıldı
    Etiketler:
    New York Times, Pyotr Poroşenko, Rusya, Ukrayna
    Topluluk kurallarıTartışma
    Facebook hesabınızla yorum yapınSputnik hesabınızla yorum yapın