02:06 27 Ekim 2020
Canlı Yayın
    Avrupa
    URL'yi kısaltın
    0 0 0
    Abone ol

    İngiliz The Times gazetesi, Japonya'nın İngiltere Büyükelçiliği'nin, düşünce kuruluşu Henry Jackson Topluğu'na (HSJ) Çin'e karşı propaganda üretmesi için para ödediğini iddia etti. İddiaya göre İngiltere eski Dışişleri Bakanı Malcolm Rifkind de buna alet edildi.

    Gazetenin iddiasına göre göre büyükelçilik, düşünce kuruluşuna aylık 12 bin 500 dolar ödedi.

    Anlaşmanın Çin ile İngiltere arasında gelişen ilişkileri bozmaya yönelik olduğu belirtildi.

    Rifkind, The Times'a yaptığı açıklamada HSJ'nin ağustos ayında, yayımlayacakları bir makalede isminin geçmesi için kendisine talepte bulunduklarını doğruladı. Söz konusu makale, İngiltere ile Çin arasındaki nükleer santral anlaşmasının eleştirildiği ‘Hinkley C'nin inşasına izin verirsek, Çin kriz anında İngiltere'nin ışıklarını kapatabilir' başlığını taşıyordu.

    Etiketler:
    Henry Jackson Society, Malcolm Rifkind, İngiltere
    Topluluk kurallarıTartışma
    Sputnik hesabınızla yorum yapınFacebook hesabınızla yorum yapın