05:04 17 Ağustos 2017
Ankara+ 17°C
İstanbul+ 25°C
Canlı Yayın
    Emmanuel Macron

    Macron'un parti merkezi, Sputnik ve RT'ye akreditasyon vermedi

    Eric Feferberg
    Avrupa
    URL'yi kısaltın
    0 70614

    Fransa'da cumhurbaşkanı adayı Emmanuel Macron'un parti merkezi, Sputnik ve Russia Today'e (RT) akreditasyon vermedi.

    Akreditasyon için defalarca başvuran Sputnik ve RT'nin yanısıra Ruptly ajansı da akredite olamadı. Macron'un partisinin ofisine gelen RT muhabirleri, güvenlik tarafından geri çevirildi.

    'DİĞER GAZETECİLER BASIN KARTI OLMADAN BİLE GİRDİ'

    Sputnik France yöneticisi Nataliya Novikova, Macron'un parti merkezine daha önce birçok kez akreditasyon için başvurduklarını, ancak basın idaresinden herhangi bir yanıt alamadıklarını belirtti. 

    Novikova, "Binaya gelen Sputnik muhabirine adının listede yer almadığı söylendi. Ancak diğer gazeteciler, üzerinde basın kartları olmadan dahi isimleri telsizden anons edilerek içeriye alındı" dedi. 

    Novikova, diğer adayların parti merkezlerinde ise akreditasyon konusunda sorun yaşanmadığını da sözlerine ekledi.

    İKİ HAFTADIR SEÇİM SÜRECİNİ TAKİP EDİYORLAR

    RT International ve RT France muhabirleri, iki haftadır Fransa cumhurbaşkanlığı seçimlerini Paris'in merkezindeki stüdyodan takip ediyor. RT'nin parti merkezinden bilgi alamadığı tek aday ise Emmanuel Macron.

    Fransa'daki seçimler öncesinde Macron'un ekibinden RT ve Sputnik'e, aday hakkında yanlış bilgi yayınladıklarına dair suçlamalar yönlendirilmişti. Macron'un parti merkezinden ayrıca kampanyanın yürütüldüğü siteye Rusya'dan siber saldırılar düzenlendiği de iddia edilmişti.

    Etiketler:
    Sputnik, RT, Emmanuel Macron, Fransa
    Topluluk kurallarıTartışma
    Facebook hesabınızla yorum yapınSputnik hesabınızla yorum yapın