13:14 21 Şubat 2020
Canlı Yayın
    Dünya
    URL'yi kısaltın
    0 30
    Abone ol

    Avrupa Yayın Birliği (EBU), 2 yıl önce Kırım'ı ziyaret ettiği için Rus şarkıcı Yuliya Samoylova'nın Eurovision'a katılmasını yasaklayan Ukrayna'nın resmi televizyonuna ceza verdi.

    EBU'dan yapılan açıklamada, Ukrayna'nın Samoylova'ya getirdiği yasak nedeniyle Eurovision Şarkı Yarışması'nın marka itibarının zarar gördüğü ve yarışta dikkatleri farklı bir noktaya çektiği belirtildi.

    EBU, bu nedenden ötürü Ukrayna'nın resmi yayın organı UA:PBC'ye ciddi bir ceza verildiğini kaydetti.

    '200.000 EURO CEZA KESİLDİ'

    EBU'nun açıklamasında ceza tutarı bahsedilmezken, UA:PBC Yayın Yönetmeni Zurab Alasaniya, kanala 200.000 Euro ceza kesildiğini ve karara itiraz edeceklerini söyledi.

    '60 YILLIK EUROVISION TARİHİNDE BİR İLK'

    Yuliya Samoylova
    © Sputnik / Alexey Filippov
    EBU Başkanı İngrid Deltenre, daha önce yaptığı açıklamada, Ukrayna’nın Eurovision’dan men edilebileceğini belirtmişti. Yarışmanın 60 yıllık tarihinde herhangi bir ülkenin yarışmaya katılımının yasaklanmadığını anımsatan İngrid Deltenre, "Eurovision'un siyasi oyunlar için kullanılmasının derin üzüntüsü içindeyim. Müzikal yarışmanın amacı milyonlarca kişiyi eğlendirmesi, insanları birleştirmesidir. Kesinlikle birbirlerine karşı karşıya getirmek değildir" demişti.

    İlgili konular:

    Ukrayna'dan Rusya'ya Eurovision yasağı
    Kremlin: Rus şarkıcının Ukrayna'ya girişini yasaklamakla, Eurovision'un prestijine darbe vuruldu
    Rusya, Eurovision'dan resmen çekildi
    Putin: Eurovision'a katılmamamız doğru bir davranıştı
    Etiketler:
    Eurovision, EBU, UA:PBC, İngrid Deltenre, Zurab Alasaniya, Yuliya Samoylova, Rusya, Ukrayna
    Topluluk kurallarıTartışma
    Sputnik hesabınızla yorum yapınFacebook hesabınızla yorum yapın