01:46 16 Ekim 2018
Canlı Yayın
    Russia Today (RT)

    İngiliz Dışişleri'nin 1917 şikayeti, RT'yi hayal kırıklığına uğrattı

    Sputnik
    Dünya
    URL'yi kısaltın
    0 0 0

    İngilizce yayın yapan Rus devlet televizyonu Russia Today (RT) yetkilileri, İngiliz hükümetinin şikayeti üzerine, 1917 Devrimi'yle ilgili projeleri kapsamında açtıkları bir Twitter hesabının askıya alınması nedeniyle hayal kırıklığına uğradıklarını belirtti.

    İngiliz Guardian gazetesi, RT'nin, Rus Devrimi'nin 100. yılı olması nedeniyle başlattığı 1917LIVE projesi kapsamında Twitter'da oluşturulan @BritshEmb1917 isimli hesabın, İngiliz hükümetinin şikayeti üzerine askıya alındığını yazdı.

    ​Söz konusu Twitter hesabının fotoğraf kısmında İngiliz Dışişleri'nin resmi arması kullanılıyordu.

    İngiliz Dışişleri Bakanlığı da devleti simgeleyen bir armanın izinsiz kullanılması gerekçesiyle Twitter şirketini RT'nin hesabı konusunda uyardıklarını doğruladı.

    'RUSYA'DAKİ İNGİLTERE BÜYÜKELÇİLİĞİ'NE BAŞVURMUŞTUK'

    İngiliz yasalarına göre, söz konusu arma sadece devlet kurumları tarafından kullanılabiliyor.

    Fakat RT yetkilileri, projeyi başlatmadan önce Rusya'daki İngiltere Büyükelçiliği'ne başvurduklarını söylüyor. Televizyon yetkililerine göre, İngiliz Büyükelçiliği projeye ilgi göstermediği gibi karşı da çıkmamıştı.

    ​Öte yandan RT yöneticileri, ‘önce kendileriyle iletişim kurulmadan projelerini baltalaması nedeniyle İngiliz Dışişleri'nin kendilerini hayal kırıklığına uğrattığını' belirtti.

    RT'nin 1917LIVE projesi kapsamında açtığı hesapların hepsi Twitter tarafından onaylanmış durumda.

    Etiketler:
    1917 Devrimi, Russia Today (RT), Rusya, İngiltere
    Topluluk kurallarıTartışma
    Facebook hesabınızla yorum yapınSputnik hesabınızla yorum yapın