06:12 20 Ağustos 2018
Canlı Yayın
    Suriye'nin İdlib kentinde bir adam, 'muhaliflerin' kontrolündeki bölgede yürüyor.

    'Rusya İdlib'de sivilleri vurdu' iddiasını 'kanıtlayan' görseller 6 aylık çıktı

    © REUTERS / Khalil Ashawi
    Ortadoğu
    URL'yi kısaltın
    0 20

    Rusya’nın İdlib’e hava saldırısı düzenlediğini iddia eden Londra merkezli Suriye İnsan Hakları Gözlemevi'nin (SOHR) kullandığı fotoğrafların 6 ay önce Al Jazeera tarafından kullanıldığı ortaya çıktı.

    Reuters haber ajansı, daha önce de yaptığı gibi SOHR’u kaynak göstererek Rusya’nın İdllb’de hava saldırısı düzenlediğini ve saldırılarda birçok sivilin hayatını kaybettiğini aktarmıştı. Rusya Savunma Bakanlığı ise Suriye'nin İdlib kentinde sivillerin ölümüne neden olduğu söylenen saldırıları Rus hava güçlerinin düzenlemediğini açıklarken; Bakanlık Sözcüsü İgor Konaşenkov, "Rus hava güçleri İdlib bölgesinde herhangi bir savaş görevi ya da hava saldırısı gerçekleştirmedi" ifadelerini kullanmıştı.

    İngiltere’nin Rusya Dışişleri Bakanlığı’nın Twitter hesabından yapılan açıklamada da SOHR’un İdlib’deki bombardımana dair paylaştığı görsellerin 6 ay önce Al Jazeera tarafından kullanıldığı belirtildi.

    ​Görselin kullanıldığı Al Jazeera’nın 30 Kasım 2015 tarihli ve Diana Al Rifai imzalı haberinde de, Türkiye tarafından bölgede kurulan bir pastanenin Rusya tarafından hedef alındığı iddia ediliyordu.

    Suriye İnsan Hakları Gözlemevi'nin Rusya’yla ilgili asılsız çıkan ilk iddiaları bunlar da değil. ‘Muhaliflere’ yakınlığıyla bilinen ve İngiltere ile ABD tarafından finanse edilen sivil toplum örgütü daha önce de birçok kez Rusya’yı sivillere yönelik saldırılar düzenlemekle suçlamış ancak bu iddialarda ‘gerçekdışı’ görseller kullanıldığı defalarca kanıtlanmış ve Rus yetkililer de bu iddiaların mesnetsiz olduğunu kanıtlarla dile getirilmişti.

    Etiketler:
    Al Jazeera, Suriye İnsan Hakları Gözlemevi, İdlib, Suriye, Rusya
    Topluluk kurallarıTartışma
    Facebook hesabınızla yorum yapınSputnik hesabınızla yorum yapın