07:57 23 Haziran 2021
Canlı Yayın
    Rusya
    URL'yi kısaltın
    110
    Abone ol

    Rusya Savunma Bakanlığı, Çarşamba günü düzenlediği toplantıda Türkiye hükümetinin IŞİD’in petrol ticaretindeki rolüyle ilgili ayrıntılı bilgileri tüm dünyayla paylaştı. Batı basınındaki birçok yayın organı ise, taraflı yayıncılıklarını sürdürerek sunulan verileri incelemek yerine Rusya’yı Türkiye’ye karşı asılsız suçlamalar yöneltmekle eleştirdi.

    Rusya Savunma Bakan Yardımcısı Anatoly Antonov, dün düzenlenen toplantıda IŞİD’in Irak ve Suriye’de çaldığı petrolü nasıl Türkiye’ye ve üçüncü ülkelere aktardığına dair Rus istihbarat verilerini, fotoğrafları, uydu görüntülerini ve ayrıntılı haritaları kamuoyuyla paylaştı. Toplantının en dikkat çekici açıklamalarından biri de, Antonov’un Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve ailesinin IŞİD’le Türkiye arasındaki petrol ticaretinde doğrudan rolü olduğunu söylemesi oldu.

    UZMANLARA GÖRE VERİLER ÖNEMLİ

    Antonov ayrıca, verilerin gazeteciler için büyük önem taşıdığını ve gazetecilerin konuyla ilgili kendi araştırmalarını yapması gerektiğini ifade etti. Bağımsız uzmanlar da Rusya’nın sunduğu verilerin IŞİD’in mali kaynaklarının anlaşılması açısından ‘önemli bir adım’ olduğunu vurguladı.

    Birçok Batılı yayın kuruluşu ise, kanıtları incelemek ve sunulan ayrıntılara dair kendi araştırmalarını yapmak yerine Rusya’ya saldırarak sunulan kanıtları ‘düşmanca’ olarak nitelemekte gecikmedi.

    ABD BASINI VERİLERİ CİDDİYE ALMADI

    ABD gazeteleri Washington Post ve The New York Times, konuyla ilgili olarak Rusya’yı Türkiye liderine pervasız suçlamalar yöneltmekle ve Türkiye’yle gerilimi yükseltmekle suçlayan AP ajansının makalesini kullanmakla yetindi. AP’nin makalesinde ABD Dışişleri Bakanlığı’ndan bir yetkilinin “Rusya’nın bu iddialarını kesinlikle reddediyoruz” şeklindeki açıklaması da yer aldı

    ABD televizyonu Bloomberg de, Rusya’nın sunduğu verilerden çok Erdoğan’ın ve Rusya Savunma Bakanlığı toplantısına katılan bir Türk yetkilinin açıklamalarına yer verdi.

    Foreign Policy dergisi konuyla ilgili olarak Rusya’ya yönelik saldırıları bir adım öteye taşıdı. Dergiye konuşan Harvard Üniversitesi’nden bir uzman da “Bu açıklamalar Putin rejiminin Ukrayna ve Suriye’de Rus milliyetçiliğini canlandırdığının bir işareti” dedi.

    USA Today ve Voice of America gibi ABD yayın kuruluşları, Rusya’nın sunduğu verilerden çok Türkiye hükümetini savunan ABD’li yetkililerin açıklamalarıyla ilgilendi.

    İNGİLİZ BASINI ABD’Yİ İZLEDİ

    İngiltere basının tutumu da ABD’dekinden farklı olmadı. Guardian’ın “Savaş Odası Toplantısıyla Rusya Türkiye’ye Karşı Düşmanlığı Artırdı’ başlıklı haberde, ‘Rusya’nın düşmanları listesinde Türkiye’nin neredeyse ABD’nin yerini almak üzere olduğu’ yönünde sarkastik bir yoruma yer verildi.

    İngiltere’nin resmi yayın organı BBC de, ‘Erdoğan Rusya’nın IŞİD’le petrol ticareti iddialarını iftira olarak niteledi’ başlıklı haberinde Rusya’nın sunduğu verilere dair ayrıntılara yer vermekten kaçındı.

    FINANCIAL TIMES UKRAYNALILARA SORDU

    Financial Times, Rusya Savunma Bakanlığı’nın sunduğu verilerin Rus basınında, Rus uçağının Türkiye tarafından düşürülmesinden sonra artan Türkiye karşıtı propagandanın yeni bir parçası olduğunu öne sürdü. Gazeteye konuşan Ukrayna İçişleri Bakanlığı Danışmanı Anton Geraşenko, Rus basınının Erdoğan karşıtı kampanyasının daha önce Kiev’e karşı yürüttüğü karalama kampanyasına benzediğini söyledi

    FRANSA VE ALMANYA BASINI DAHA ADİL DAVRANDI

    Fransa ve Almanya basını ise Rusya’nın iddialarına şüpheyle yaklaşmakla beraber IŞİD ve Türkiye arasındaki petrol akışıyla ilgili verilere daha fazla yer verdi. Alman Deutsche Welle sitesi, Rusya’nın yeni kanıtlar sunacağını ancak eldeki verilere göre IŞİD petrolünün Türkiye’ye ulaştığı konusunda şüphe olmadığını belirtti.

    Etiketler:
    IŞİD, Anatoly Antonov, Türkiye, ABD, Rusya
    Topluluk kurallarıTartışma
    Sputnik hesabınızla yorum yapınFacebook hesabınızla yorum yapın