06:08 21 Eylül 2017
Ankara+ 33°C
İstanbul+ 26°C
Canlı Yayın
    Russia Today

    RT, Reuters’e açık şikayet mektubu yazdı

    © Sputnik/ Mikhail Voskresenskiy
    Rusya
    URL'yi kısaltın
    0 33621

    Russia Today (RT) televizyonu, Reuters’in kendisine Fransa Cumhurbaşkanı seçimleri ile ilgili yalan haber yaptığı konusunda yönelttiği suçlamalara yanıt veren açık bir şikâyet mektubu yazarak, RT hakkında verilen yanlış bilgilerin yalanlanmasını talep etti.

    RT gönderdiği mektubun metninde şu ifadelere yer verildi:

    "RT TV kanalı, Reuters'in ‘ABD'de Rusya'nın Fransa Seçimlerine Müdahale Ettiği Konusundaki İnanç Artıyor…' adlı makalesi ile ilgili olarak resmi şikâyet mektubunu iletiyor. Reuters'in RT'ye yönlendirdiği suçlamaları kanıtlarla destekleyemediği, ayrıca RT'ye haber yayınlanmadan önce cevap verme hakkı tanımadığı için, RT hakkında yayınlanan yanlış bilgilerle ilgili olarak derhal yalanlama haberinin yayınlanmasını talep ediyoruz."

    'HİÇBİR KANIT SUNULMADI'

    Reuters'in makalesindeki RT'ye yönlendirilen ‘yalan haber' suçlamalarının anonim kaynakların iddialarına dayandırıldığına, Reuters'in suçlamaların tüm ciddiyetine rağmen RT'den konu ile ilgili yorum talep etmediğine dikkat çekilen mektupta, şu ifadeler yer aldı:

    "Ayrıca yalan haber yayma suçlamaları, RT'den yorum alınmadan yönlendirildiği gibi söz konusu suçlamaları destekleyecek hiçbir kanıt da sunulmadı. İddiayı destekleyecek hiçbir örnek verilmedi. Konu, Macron'un seçim merkezi temsilcilerinin RT'yi birçok kez yalan haber yapmakla suçladıklarını, ancak suçlamaları destekleyen bir örnek dahi sunamadıklarını geçtiğimiz nisanda bizzat Reuters tarafından açıklanmış olmasından daha da şaşırtıcı hal alıyor. Tüm bu süre zarfında RT'nin Macron veya Fransa seçimleri hakkında yalan haber yaptığına dair makale, alıntı, sosyal ağlarda paylaşım şeklinde hiçbir kanıt sunulmadı. Bu durum, tüm bu suçlamaların mesnetsiz olduğunu gösteriyor. RT, genel olarak yalan haberlerle ve özel olarak ta Macron ve Fransa seçimleri ile ilgili yalan haberlerle alakası olduğuna dair tüm iddiaları kararlılıkla reddediyor."

    'GAZETECİLİK STANDARTLARININ, SÖZ KONUSU RT OLUNCA UNUTULMASI ÜZÜCÜ'

    Mektupta ayrıca Reuters'in son birkaç ay içerisinde, bilgileri gerektiği gibi incelemeden ve RT'ye durum ile ilgili yorum getirme hakkı tanımadan dördüncü kez RT'ye ciddi suçlamalar yönelttiği belirtildi.

    RT mektubunun metninde, "Reuters'in her zaman gurur duyduğu yüksek gazetecilik standartlarının, söz konusu RT olunca kolaylıkla unutulması üzücü. Reuters'in yanlış veya gerçeklerle desteklenmeyen bilgileri yayınladığı veya RT'ye yorum hakkı tanımadığı her defasında söz konusu yanıltıcı bilgilerin dünya çapında yüzlerce medya kuruluşu tarafından kullanılıp basıldığını belirtmek önemli. Böylelikle RT, daha sonra Reuters'in haberi ile ilgili yorum yapma veya haberdeki hatayı gösterme imkânı bulsa da, Reuters'ten gelen bilgiye dayanarak kendi haberlerini yazan binlerce medya kuruluşunun yanlışlıklarını göstermek için herhangi bir imkânı yok. Sonuç olarak yanlış ve RT'nin imajını lekeleyen haberler yayınlanmaya devam ediyor" ifadelerine de yer verildi.

    Etiketler:
    Sputnik, Russia Today (RT), RT, Reuters, Emmanuel Macron, Rusya, Fransa
    Topluluk kurallarıTartışma
    Facebook hesabınızla yorum yapınSputnik hesabınızla yorum yapın