17:36 24 Ağustos 2019
Canlı Yayın
    IKBY-Erbil-Referandum

    RTÜK, IKBY televizyonu Rudaw'ın Türksat'tan çıkarılmasına karar verdi

    © Sputnik / Hikmet Durgun
    Türkiye
    URL'yi kısaltın
    0 77

    RTÜK'ün, Kuzey Irak merkezli yayın kuruluşu Rudaw'ın Türksat'tan çıkarılması yönünde karar verdiği açıklandı.

    Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Kuzey Irak Bölgesel Yönetimi'nin bağımsızlık referandumunun yapıldığı saatlerde Kuzey Irak merkezli 3 yayın kuruluşunun Türksat'tan çıkartılmasına karar verdi.

    Reuters'ın RTÜK yetkilisinden aldığı bilgiye göre, bugün toplanan kurul, Kuzey Irak merkezli Rudaw TV, K-24 TV ve Waar TV'nin uydudan çıkartılmasına karar verildi.

    Yetkili, bu kararın lisanslarla ilgili RTÜK kanunun 26. maddesinin 3. fıkrasına göre alındığını da kaydetti.

    İlgili maddede şöyle deniliyor:

    "Platform ve altyapı işletmecileri, Üst Kuruldan yayın lisansı almayan veya yayın lisansı iptal edilen medya hizmet sağlayıcılar ile Türkiye Cumhuriyeti'nin taraf olduğu uluslararası andlaşmalar ve bu Kanun hükümlerine aykırı yayın yaptığı Üst Kurulca tespit edilen bir başka ülkenin yargı yetkisi altındaki medya hizmet sağlayıcılarının yayın hizmetlerinin iletimini, Üst Kurul kararının tebliğini müteakiben durdurur."

    Toplantıya Kurul'un CHP ve HDP'li iki üyesi mazeret bildirerek katılmadı.

     

    İlgili konular:

    Erdoğan'dan IKBY referandumu açıklaması: Bakalım petrolünü hangi kanallarla satacak? Vana bizde
    İran: IKBY ile kara sınırımız açık, şimdilik sadece hava sahamız kapalı
    IKBY Başbakanı Barzani: Türkiye'nin bizi anlamasını bekliyoruz
    Türkiye'den IKBY'ye seyahat uyarısı
    Dışişleri'nden IKBY referandumu açıklaması: Yok hükmündedir
    IKBY bugün bağımsızlığı oyladı: Kerkük'te sokağa çıkma yasağı
    Etiketler:
    IKBY bağımsızlık referandumu, TÜRKSAT, Rudaw, Irak Kürt Bölgesel Yönetimi (IKBY)
    Topluluk kurallarıTartışma
    Facebook hesabınızla yorum yapınSputnik hesabınızla yorum yapın