07:19 24 Mart 2017
Ankara+ 18°C
İstanbul+ 7°C
Canlı Yayın
    Rusya bugün haber ajansı

    BBC canlı yayında, RT’den özür diledi

    © Sputnik/
    Yaşam
    URL'yi kısaltın
    0 42530

    Russia Today (RT) televizyonu, muhabirine iftira atmakla suçladığı İngiliz BBC televizyonuna özür diletmeyi başardı.

    BBC’de yayınlanan Daily Politics programının sunucusu Andrew Neil, 8 Ocak’ta, RT muhabiri Anastasiya Çurkina’nın canlı yayında babası ile röportaj yaptığını iddia etmişti. Anastasiya Çurkina’nın hiçbir zaman Rusya’nın BM Daimi Temsilcisi olan babası Vitaliy Çurkin ile röportaj yapmamasına rağmen Daily Politics sunucusu, bu uydurma hikâyeyi, “RT’nin kötü basın faaliyetine şok edici örnek” olarak sunmuştu.

    Özür, Daily Politics’in diğer sunucusu Joe Coburn’dan geldi. Sunucu, “RT (Russia Today) haber kanalının sunucusu Afshin Rattanzi, geçtiğimiz Cumartesi, programımıza konuk olmuştu. Konuşmamızda, RT muhabiri Anastasiya Çurkina’nın babası Rusya’nın BM Daimi Temsilcisi Vitaliy Çurkin ile röportaj yaptığını söylemiştik. Ancak daha sonra, bu iddianın gerçeği yansıtmadığı ortaya çıktı. Durumu açıklığa kavuştuğına göre, bu hatadan dolayı özür dilemek zorundayız” dedi.

    RT televizyonu, BBC’ye bir mektup göndererek tekzip ve özür talebinde bulunmuştu. Rus televizyonu, BBC’nin canlı yayında yaşanan olayı, “tamamen asılsız sansasyonel bir açıklama” olarak nitelendirmiş, kanalı karalama girişimine tepki göstermişti.

    İlgili konular:

    İsrail karşıtı tweet atan CNN sunucusu istifa etti
    Moskovalıların iyimserliği CNN muhabirini şaşırttı: Çünkü burası Rusya!
    Sputnik, küresel medyada devrim yaratabilir mi?
    Etiketler:
    Russia Today, BBC, Rusya
    Topluluk kurallarıTartışma
    Facebook hesabınızla yorum yapınSputnik hesabınızla yorum yapın