Kayıt işlemi başarıyla tamamlanmıştır!
Lütfen 'a gönderilen e-postadaki bağlantıya tıklayın
Dünya haritası - Sputnik Türkiye
DÜNYA
Rusya, ABD, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından son dakika haberleri, analizler ve özel dosyalar.

AA, İHA ve DHA'nın 'ilk yerli ve milli anakart' diye tanıttığı ürün, Çin malı çıktı

© Fotoğraf : TwitterFerit Borku
Ferit Borku - Sputnik Türkiye
Abone ol
Güneş gazetesi, Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA) ve Demirören Haber Ajansı'nın (DHA) abonelerine servis ettiği "Yerli imkanlarla elektronik ana kart üretti" başlıklı haberin gerçeği yansıtmadığını bildirdi. Gazete, söz konusu haberlerde 'girişimci' olarak bahsedilen 18 yaşındaki Ferit Borku'nun, Çin malı ürünü tanıttığını kaydetti.

Nükleer santral - Sputnik Türkiye
‘Türkiye’de bir ‘Çin malı’ algısı var ancak nükleer santrale plastik oyuncağa yaklaşır gibi yaklaşılmaz'
Bursa'da yaşayan 18 yaşındaki Ferit Borku adlı bir girişimcinin, yaklaşık bir milyon liralık yatırım yaparak 'yerli ve milli anakart ürettiği' ileri sürülmüştü.

AA, İHA ve DHA'ya abone olan pek çok yayın kuruluşunda yer verilen haberde Borku'nun, devletten destek beklediği ifade edilmişti.

Bugün Güneş gazetesinde "Sahtekarlığa teşvik bekliyor" başlığıyla yayımlanan haberde, Borku'nun 'ilk yerli ve milli anakart' dediği ürünün Çin malı olduğu belirtildi.

Haberde, şunlar kaydedildi:

Recep Tayyip Erdoğan - Sputnik Türkiye
Erdoğan: ABD'nin elektronik ürünlerine boykot uygulayacağız
"Tek bir parçasını bile üretmediği sahte projesiyle Bursa Ulutek Teknoloji Geliştirme Bölgesi'ne girmeyi başaran Borku, kendisini deha olarak göstermenin yanı sıra utanmadan devletten hibe desteği istedi. Sözde AR-GE harcamaları için 436 bin TL'lik naylon fatura kestirdi. Hatta sözde özgün tasarımını, gözlemci akademik heyetten onay alarak "teknolojik ürün" şeklinde tescillettirmeyi bile başardı. Ancak söz konusu anakartın Çinli teknoloji devi Dianjitek firmasına ait olduğu tespit edildi. Firmanın 'ITX-K37X67 V1.4' model anakartını 3 yıl önce piyasaya sürdüğü belirlendi. Söz konusu ürün ve türevleri, Çin'in alışveriş sitesi Aliexpress'te satılıyor. Ferit Borku'nun 120 dolara temin ettiği anakart üzerinde yaptığı değişiklikler ise pleksiye kazınmış logoyla imzalar ve etrafına yerleştirdiği 5-10 liralık şerit led aydınlatması."

AA VE İHA, HABERİ YAYINDAN KALDIRDI

Güneş gazetesinin haberinin ardından AA ve İHA'nın söz konusu haberi yayından kaldırdı. Haberlerin orijinal linkinin, Google aramalarında çıktığı görülüyor.

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала