03:25 31 Temmuz 2021
Canlı Yayın
    Avrupa
    URL'yi kısaltın
    0 1612
    Abone ol

    Norveçli kadınlar, Biontech/Pfizer Kovid-19 aşısı olduktan sonra yaşadıkları sıra dışı 'yan etkileri' sosyal medyada anlattı. Birçok kadın sosyal medya hesapları üzerinden, aşı olduktan sonra gögüslerinde büyüme gözlemlediğini belirtti.

    NRK’nın aktardığına göre, 17 yaşındaki Emma, TikTok paylaşımında, aşı prosedüründen 2 hafta sonra göğüslerinin büyük ölçüde büyüdüğünü yazdı. Emma’nın bu bilgiyi paylaştıktan sonra birçok kadın yorumlarda benzer durum yaşadıklarını bildirdi.

    Uzmanlar kadınları endişelenmemeye çağırdı. Doktor Heinrich Backmann, aşı yapılınca geçici bir süre için lenf düğümlerinde büyüme yaşanabildiğini, bu yüzden göğüsler büyümüş gibi hissedildiğini anlattı.

    Norveç İlaç Ajansı’ndan Steinar Madsen de Backmann’ın söylediklerine katılarak, “Aşılanan kadınların yaklaşık yüzde 10’unda, koltuk altlarındaki lenf düğümleri büyüyor. Bu yüzden göğüs kısmı biraz öne çıkıyor ve daha büyük olmuş gibi görünüyor” ifadesini kullandı.

    Pfizer’in Norveç temsilciliği, daha önce bu tür tepkilere rastlamadıklarını, ama böyle olayların yaşanabileceğini açıkladı.

    Etiketler:
    Aşı, Kovid-19, Göğüs, Yan etki, Kadın, Norveç, Pfizer
    Topluluk kurallarıTartışma
    Sputnik hesabınızla yorum yapınFacebook hesabınızla yorum yapın