05:46 15 Aralık 2017
Ankara0°C
İstanbul+ 13°C
Canlı Yayın
    Çin lideri Şi Cinping

    Çin lideri Şi'nin 'istifasını' duyuran gazeteciler 'işsiz' kaldı

    © REUTERS/ Siphiwe Sibeko
    Asya & Pasifik
    URL'yi kısaltın
    0 0 0

    Çin lideri Şi Cinping’in Afrika ziyaretinde yaptığı açıklamaları haberleştiren 4 gazeteci, alfabenin azizliğine uğrayınca görevlerinden uzaklaştırıldı.

    Ülkenin en büyük ikinci medya kuruluşu olan ve devlet elindeki China News Service, Şi’nin, Güney Afrika’nın Johannesburg kentinde katıldığı zirvede sanki istifa ettiğine dair bir haber yapınca gündem karıştı. Haberin ortaya çıkış hikayesi ise haberi yazan gazetecinin ‘konuşma’ (zhi ci) ile ‘istifa’ (ci zhi) kelimelerini karıştırmasıydı: “Şi Cinping istifasında (‘konuşmasında’ deneceği yerde) Çin ve Afrika’nın ortak bir kader paylaştığını belirtti.”

    DÜZELTME FAYDA GETİRMEDİ

    Hong Kong merkezli İnsan Hakları ve Demokrasi Enformasyon Merkezi’ne göre de, haber bu haliyle 20 basın kuruluşu tarafından kopyalanıp kullanıldı. China News Service 45 dakika sonra düzeltme yayınlasa da haberde ‘emeği geçen’ 2 editör ve 2 muhabir görevlerinden uzaklaştırıldı.

    OBAMA DA YANLIŞ YAZILMIŞTI

    İktidardaki Komünist Parti’nin kararı gereği, özellikle devlet yetkilileriyle ilgili haberlerin resmi ajanslardan alınarak yayınlanması gerekiyor. Ancak resmi ajansların haberlerinde de bu şekilde yanlışlar çıkabiliyor. Sözgelimi, resmi haber ajansı Şinhua, ABD Başkanı Barack Obama’nın adını Çin alfabesinde ‘Ao Ma Ba’ olarak yazmıştı.

    İlgili konular:

    ABD pankartında Çin
    Çin uyardı: Mart ayından önce ikinci çocuğu yapmayın
    Çin'de bir dönem sona eriyor
    Etiketler:
    Şinhua, China News Service, Barack Obama, Şi Cinping, ABD, Afrika, Çin
    Topluluk kurallarıTartışma
    Facebook hesabınızla yorum yapınSputnik hesabınızla yorum yapın