21:36 24 Ekim 2020
Canlı Yayın
    Avrupa
    URL'yi kısaltın
    0 10
    Abone ol

    Sputnik ve Russia Today'e (RT) yöneltilen Kremlin'in propaganda silahları olduklarına dair iddialara bir yenisi eklendi. Ukrayna'nın Avusturya Büyükelçisi Aleksandr Şerba, iki medya kuruluşunun Avusturya'da etkili olduğunu söyledi.

    AB tarafından finanse edilen Ukrayna merkezli Yevropeyskaya Pravda gazetesine konuşan Şerba, Avusturya'daki Rusya yanlısı eğilimin artışında Sputnik, Russia Today (RT) ve yerel basının etkili olduğunu kaydetti. Şerba, Rusya'nın yabancı dilde yayın yapan medya kuruluşlarının Avusturyalıların Rusya yanlısı duygularını güçlendirdiğini kaydetti.

    2014 yılından bu yana Avusturya'da görev yapan Ukraynalı Büyükelçi, propaganda kaynaklarının genelde Avusturya medyasından olduğunu kaydetti. "Rusya'nın yurtdışındaki medya kuruluşlarına gelirsek, Sputnik ve RT, hali hazırda Rusya dostu olan insanların ruh halini destekliyor. Ancak Sputnik ve RT, bu ruh halini oluşturmuyor. Bu duygular, ulusal medya ve lobi faaliyetleri aracılığıyla şekillendiriliyor" ifadelerini kullandı.

    Geçtiğimiz günlerde New York Times (NYT) gazetesi, Rusya yönetiminin Sputnik ve RT gibi medya kuruluşlarını dezenformasyon silahı olarak kullandığını iddia etmişti.

    İlgili konular:

    Avrupa'daki Rusya karşıtlarının hedefinde Sputnik ve RT var
    AB'den Sputnik ve RT'ye karşı plan
    Bir gazeteciden tuhaf çağrı: RT ve Sputnik çalışanlarını aşağılayın
    Etiketler:
    RT, Sputnik, Ukrayna, Rusya, Avusturya
    Topluluk kurallarıTartışma
    Sputnik hesabınızla yorum yapınFacebook hesabınızla yorum yapın